Monday, August 3, 2009

Doa Dan Harapan

Wah...tajuk entry aku kali nmpak cm gempak jerk, huhuhu..bukan aper...mlm td aku layan drama melayu kt astro prima, tajuk citer tuh Embun Terbakar...citer psl anak derhaka kat mak, so mase die nak bersalin mcm2 peristiwa berlaku...dan endingnyer...ntah aku sdiri pun xsempat tgk sbb ank dara aku soh buat nenen dier..

Tgh syok2 aku layan cite tuh die bangun dr buai...kebetulan mase tuh c-ank (Jue Aziz) tgh marah2, maki2 kat c-mak die (Nur Azlin)....terus anak dara akuh tanye..maa..nape tuh ma..berkelip2 mate die tgk..siap mulut muncung2 lg tuh..biase ler baru bgn tido..mood tersgt la santek kan...

So ..aku jwp ler...nnt beso hanees jgn jd cm tu tau..berdosa beso..tuhan xsuke org derhaka cm tuh...yg best tuh die siap angguk n jawap..ermm..syahdu aku tgk..hahah..ntah die paham ke tak ape aku ckp..seme main erm +angguk...

Xleh concentrate sgt tgk citer tuh..bile die bangun byk tanye...bile ade scene2 yg menakutkan ker, menakutkan..lg riuh mulut dier..kalau aku xlyn..mula la die korek hidung aku laa..korek telinga la..korek mulut laa..sbb soh kiter jwp pertanyaan dr dier...huhuhu...tetambah plak smbil tgk tv..die bace buku...pastu sibuk la..ma ape nih..ma ape tuh..aku layan jerk walau 1000x die tanye kiter jwp ler..

Kalau xlayan..boleh sgt die bace...itan (ikan), oyen (oren), ak (duck), oak (dog), bird, bromm..broomm (kereta), menyanyi slow2 (kek besday)...

So, moral of da story....mintak dijauhkan dr semua perkara2 yang xelok utk ank2 kiter nih, tambahan lg hidup di alaf yg serba mencabar ni, jdkan mereka anak2 yg soleh dan solehah dan dilindungi oleh-Nya di dunia dan di akhirat nnt..aminnn..dan jgn le sesekali kiter membenci+mencemuh+memaki ibunda tercinta kiter, walau seburuk mane mereka pun...mereka yg mengandung+melahir+menjaga kita..syurga itu ditapak kaki ibu..

muka napok juruhh jerk ..pdhal syok layan doremon..huhuhu

0 comments: