Tuesday, March 24, 2009

Sedihnyerr Hidup

Nape laa sadis sgt hidup aku nih..dari memula start keje sini lagi akuh dah rase tak best..tp aku kuatkan semangat sbb nak bg mak aku gumbira..mak aku yang beria2 sgt nak aku keje kt syarikat yg kenkunun gah di negara mesia nih...walaupun hanye dpt post skrg, die kate tak per laa..nnt dpt ler tuh naik...

Photobucket

Dolu2 lps abes dip..aku keje kilang jap...seronok ler jugak..sempat la jugak keje smpai dpt confirm keje....pastu mak aku soh benti sbb nak gak aku g keje kt sykt nih...ok la fine sbb bg aku mak aku adalah segala2nyer dan aku nak die gumbira.

Lepas sebulan keje sini, ramai kwn2 kolej aku ajak cari/keje dlm bidang yg aku belajar...tp mak akuh..xbg..mcm aku ckp td laa..die kate bagus keje kt kompeni nih..rase menyesal tol aku keje sini..kwn2 aku kbykkanyer seme dah jd Programmer, Software Engineer, System Analisis dan post2 yg berkaitan ngan bab2 computer ini..Tp akuuhhhhhh....

Photobucket

Bygkan dulu aku penah apply gred utk yg post yg Dip, tp derang bg alasan..post dah penuh dan tak layak..ok fine lah kan..so aku dgn kuatkan semangt aku further study..
4thn 1/2 aku bergelumang ngan buku+assigment+quiz+exam..alhmdulilah bulan 8 last year aku akhirnyer grad la jugak...plg manis dpt share pentas ngan hubby tersyg...huhuhu..

Photobucket Photobucket

So..kt opis bos aku tanpa putus asa tolong aku utk apply post sesuai ngan kelayakan akuh..bygkan 5 kali masuk meeting...mcm2 alasan deme bg..yg terbaru..td lerrr (24h Mac 2009)..lps meeting unit..baru aku dpt tau...paper terbaru deme xluluskan gak..alasannyer sbb aku degree in IT memandangkan post yg akan aku apply tuh more in techical n engineering, dan post tuh la yg selama ni aku minat dan nanti2kan....aku pun xtau nak ckp ape..kate kompeni nak menuju kearah techology lee kenkunun..tp ...deme cm xleh terima kenyataan..tuh namenyer bodoh piang lahabau

Photobucket

Aku heran ler nape busuk sgt hati deme tuh..suka sgt tutup periuk nasi org..tak pe2...deme ade ank, nnt aku doakan anak beranak korang yg baru nk membeso tuh akan terima pembalasan teruk dr ape yg kowang buat kt akuh...aminnnnnnnnn...

Photobucket

Mls dah aku nak pk bersalah ker tak nak tulis blog ni mase opis hour ke tak..pedulik hape derang...

4 comments:

MamaVogue said...

Sabarla hati....ada hikmah setiap kejadian.

Mama Mulan said...

sedey la ziee...

Anonymous said...

sabar yer. doa bebanyak :) idakpun resign jek cam aku. slagi hantu hasim ada, jangan ko harap senang naik. tunggu dia mati beb hehe. aku pun tak pedulik bersalah ke tidak tulih cenggini

herbaMama said...

mama mulan,

kalau di cni x der rezeki, may be di tpt lain sedia menanti...

Jgn putus asa, setiap apa yg terjadi tu ada hikmah nyer...

Insy, mesti dpt apa yg diimpi, berkat doa, usaha dan tawakkal.

Adios - ibu@d@m