Friday, March 6, 2009

All About The Kucings

Tak de org kat opis, baik aku mengupdate blog akuh nih...g pun keje2 yg pending2 seme tuh aku dah usaikan..(ayat cam sasterawan negara jerk..kuikuikuikui)...

Smlm pg ma call aku gtau die jumpe baby meow kt tepi longkang blkng umh mase die nak siram longkang..cecepat die tangkap..sbb kebetulan sehari sebelum tuh Mama Nana ade gtau nak mintak kucing2 yg aku bela kt belakang tuh..actually meow2 kt blkang tuh seme bukan kucing akuh...aku saje sedekah mkn kt deme..so rutin akuh tetiap hari sblm g keje ngan blps balik keje bg deme mkn...mkn bukan sebrg mkn tauu..aku supply Baikknyer mknan samada Friskies, Whiskas tak pun K4 atau JJ nyer Cat Food nyer product berdasarkan budget yg ade ler)..sekali sekala ade rezeki lebih aku bg ler ikan mentah..tulang2 atau lebihan2 makanan aku tak pernah bg kt derang...neverrrrr..bg akuh...deme pun ade hati dan perasaan gak...ee..syahdu2..kalau bab2 cmni..aku benci kalau tgk org bg derang2 ni mkn tulang2 ikan, tulang ayam, nasi basi..deme pun mahluk tuhan gak...ape salahnyer bg derang mkn...bukan luak pun harta bg derang mkn...kuikuikuikui..

Asalnyer kucing kt blakang umh aku ni sekor jerk....dulu aku panggil die IBU sbb die baru give birth..kuikui..4 ekor baby dier tp mak aku tuko name terus jd Minah..aduss tak cun langsung name..huhuh..mase aku memula jumpe die kt blkang umh die tgh feedingkan anak2 dier...lps dr aku aku bg jerk die mkn..smpai ler ank2 die beso..dah bape generasi dh tuh...bygkan ler sejak dr sblm aku pregnent smpai ler Hanees dah ade..Minah still idup lg..huhuhuh..

Kucing2 yg ade skrg ni: Minah, Kuning (1st genarsi Minah, 3 lg yg lain dh hilang), Pokoyo+Yokopo (2nd genarsi Minah)

Kucing2 ni kalau ade mak akuh..naik lemak ler deme..sbb mak akuh non-stop bg mkn..siap leh landing2 lg lam umh...mak aku ckp..bg jerk derang mkn...sedekah kt deme....nnt deme akan doakan utk kiter...huhuh

yg lattest die beranak lg..tp ank die, 3 minggu lps tuh hilang... Minah ni bukan die reti jaga ank ...yg tukang bg susu..C-Kuning...Kuning ni penah beranak tp ank die hilang..sian sungguh..

Berbalik pd cerita yg memula td..so..lps mak akuh call, t.ari tuh aku balik umh..sbb Mama Nana nak tgk..siap g Pet Shop lg belikan susu ngan feeding set utk dier..mang cantik giler kucing tuh..baka kembang gak tuh...aku rase kuning dh kidnap ank kucing sape ntah..sbb die teringatkan ank die yg hilang..huhuh..actually kucing2 yg kt blkng umh tuh seme bulu kembang..sbb bapak yg mer****l minah tuh seme yg bulu kembang..tuh yg terhasilnyer pokoyo dan Yokopo..mate biruuu lg tuh..

So..lps isyak Mama Nana ngan Hubby dtg nak dtg amek...mak aku bg name die Adam..Hanees panggil Ayam..tp Mama Nana kate nk letak name boboy..huhuh..bubuiiii..ADAMMMM...














Ni la die anak kucing yg ma jumpe tuh
















Yg kiri tuh :POKOYO
Yg kanan: Minah+Pokoyo+Kuning+Yokopo













Ni plak penjaga Boboy spjg hari smlm....

0 comments: