Thursday, February 5, 2009

Hanees Demam

Isnin aritu (2.2.2009) lepas amek dr rumah Ibunye rase bdn Hanees cm panas semcm jerk..tp aku ingt normal ler sbb bdn ngan kepala die selalu pns, so lepas mkn mandi seme aku tidokan die, kebetulan nak dekat kol 8 dier tersedar so aku mcm biase ler kalau dok ngan Hanees jerk terpkase ler kene letak die lam baby cot tuh letak kt depan bilik air sbb aku nak mandi ngan smyg (Kebetulan abah die pergi office), selalunyer die kalau aku acah-acah dari bilik air die komain suke, tp aku tgk die cm xde mood jerk gelak2 pastu nak nagis, aku agak die ngantuk lg..so lepas smyg aku rase bdn die dh pns bibir dh merah, so aku bg susu masukkan balik dlm buai, ingt lepas die minum susu nak bg ubt demam.

Entah cmner die terbantuk, lepas tuh terus muntah, membuak keluar byk lak tuh..yg best tuh die bukan nangis pun leh smbung tido abes muke seme kene muntah aku basuh muke die pun die still tido, sekejapan tuh abah pun balik, aku gtau Hanees muntah, pastu bile abah die dukung, die muntah lagi, ape lg abah terus ajak g klinik tak nak peristiwa cm aritu berulang lg, sbb bdn die pun dh pns.

Siap2 terus pergi Klinik Fazliaya, kat klinik pun die muntah lg, risau akuh..bile dokter check die kate kembung ngan demam, aku kureng berkenan tol ngan Dr Fazliaya nih sbb die xmesra alam..kalau Dr. ganti lain elok jerk seme ramah-tamah jerk..

Yang klako tuh lps balik umh bg die ubt terus aktif sampai aku yg letih, dah la abah die g opis balik nak sattle kan keje die, aku tertido mase die tgh main, last2 aku tersedar die kejut akuh..mamma..mamma..terus baring sebelah aku..aku buatkan die susu pastu terus die tertido mase tuh dh pukul 12 mlm.

Esoknyer aku terpakse EL sbb pg tuh bdn die pns lg pastu lepas mkn ubt die muntah lg...













Mase ni tgh tunggu turn untuk jumpe Dr. kt klinik.
Mase ni die lps muntah, muke baik jerkkk....senyap jerk dok atas pangku..good girl la anak mama ni..

0 comments: